صادقی بروجردی, سعید, منصوری, حسین, فاتحی, سالار. (1402). اثر شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند: نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران فوتبال. فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 12(2), 54-76. doi: 10.22124/jsmd.2021.20367.2600
سعید صادقی بروجردی; حسین منصوری; سالار فاتحی. "اثر شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند: نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران فوتبال". فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 12, 2, 1402, 54-76. doi: 10.22124/jsmd.2021.20367.2600
صادقی بروجردی, سعید, منصوری, حسین, فاتحی, سالار. (1402). 'اثر شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند: نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران فوتبال', فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 12(2), pp. 54-76. doi: 10.22124/jsmd.2021.20367.2600
صادقی بروجردی, سعید, منصوری, حسین, فاتحی, سالار. اثر شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند: نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران فوتبال. فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 1402; 12(2): 54-76. doi: 10.22124/jsmd.2021.20367.2600
اثر شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند: نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران فوتبال
1استاد مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
2دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
3کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران.
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر اثر شخصیسازی رسانه اجتماعی بر وفاداری با نقش میانجی ارزش درک شده و دلبستگی به برند در بین هواداران باشگاه پرسپولیس میباشد. روششناسی: روش تحقیق، توصیفی-همبستگی از نظر زمانی، مقطعی و از نظر جمع آوری داده، کمی، از لحاظ مورد مطالعه، نمونه از جامعه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه هواداران تیم پرسپولیس بود. جهت برآورد حجم نمونه از نرمافزار اسپیاساس سمپلپاور بهره گرفته شد، در نهایت 348 نمونه گرداوری شد. ابزار اندازهگیری: پرسشنامه شخصیسازی رسانه از سرینیواسان و همکاران (2002)، وفاداری به برند و ارزش درکشده از یو و دانته (2001) و دلبستگی به برند توماسون و همکاران (2005) استفده شد. یافتهها: یافتهها نشان داد که شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند، ارزش درک شده و دلبستگی به برند اثر معناداری داشت (p<0.05)، دلبستگی به برند بر وفاداری به برند اثرمعناداری داشت(p<0.05)،. ارزش درک شده بر وفاداری به برند اثرگذار بود(p<0.05)،. در نهایت اثر غیر مستقیم شخصیسازی رسانههای اجتماعی بر وفاداری به برند با نقش میانجی ارزش درکشده و دلبستگی به برند مورد تایید قرار گرفت(p<0.05). نتیجهگیری: شخصیسازی رسانه باید بخشی از یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات موفق باشگاه-های ورزشی باشد که بر این اساس شخصیسازی رسانه نتایج مثبتی در وفاداری، ارزش درک شده و دلبستگی به برند را دارد. بنابراین شخصیسازی به باشگاهها اجازه میدهد تا تعامل خود را با کاربران تنظیم کنند تا کالایی خاص را که کاربر در آن تحقیق کرده است، برجسته کنند و همچنین باعث افزایش آگاهی از برند، وفاداری مشتری، رضایت مشتری و حفظ مشتری می شود.
Henseler, J., Ringle, C. M., & Sinkovics, R. R. (2009). The use of partial least squares path modeling in international marketing. In New challenges to international marketing: Emerald Group Publishing Limited.
Hollebeek, L. (2011). Exploring customer brand engagement: definition and themes. Journal of strategic Marketing, 19(7), 555-573.