- اژدری، محمد؛ ترک فر، احمد؛ مقدسی، مهرزاد؛ رستمی، قربان(1390 ). تاثیر عامل اولویت های تماشاگران بر جذب آنان به مسابقات لیگ برتر، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی.
- المیری، مجتبی؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ سلطان حسینی، محمد؛ نصراصفهانی، علیرضا؛ رحیمی، محمد(1388). بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگاه ها ،نشریه مدیریت ورزشی، شماره 3، صص: 73-61.
- دهقان قهفرخی ،امین؛ خضری، عبدالرحمن، خضری؛ علی دوست قهفرخی، ابراهیم؛ حمایت طلب، رسول(1389). بررسی انگیزه های حضور هوادارن بازی های تیم ملی فوتبال ایران، مدیریت ورزشی، شماره6 ،ص ص 168-153.
- غفوری، فرزاد؛ قاسمی، حمید؛ خلیلی، علی اصغر(1390). اندازه گیری ملی گرایی بعنوان انگیزه هواداران تیم ملی ایران، ششمین همایش ملی تربیت بدنی.
- فلاحی، احمد؛ اسدی، حسن؛ خبیری، محمد (1388). مقایسه عوامل موثر بر حضور تماشاچیان گاهگاهی، منظم و متعصب در مسابقات لیگ برتر فوتبال، نشریه حرکت، شماره 2، صص: 270-247.
- قدیمی، بهرام(1390). ورزش در شهر تهران ( فراتحلیل مطالعات ورزش جوانان، بانوان و سالمندان)، چاپ اول، تهران، اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران: انتشارات جامعه و فرهنگ.
- معصومی، سیاوش (1387). بررسی انگیزه ها و عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در بازی فوتبال، پایانامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
- نعمتی، نعمت الله؛ فرشاد، تجاری؛ زارعی، علی؛ گنجویی فریده، اشرف(1391). آزمون مدل نظری عوامل موثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ایران، مطالعات مدیریت ورزشی شماره 13، دوره 4، صص: 122-107.
- وثوقی، منصور؛ خسروی نژاد، محسن(1388). بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی رفتار هیجانی تماشاگران فوتبال، پژوهش نامه علوم اجتماعی، دوره سوم، شماره اول، صص: 140- 117.
- یارقلی، حمیدرضا؛ غفوری، فرزاد؛ فراهانی، ابوالفضل(1390). نقش تماشای مسابقات ورزشی روی فعالیت بدنی تماشاگران و ارتباط آن با امکانات و تجهیزان ورزشی، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی.
- Ø Abel, Correia & Sandra, Esteves (2007). An exploratory study of spectators’ motivation in football, Sport Management and Marketing, 2) 5/6(: 572-590.
- Ø Aminuddin Yusof & Lee Hooi See (2008). Spectator Perceptions of Physical Facility and Team Quality: A Study of a Malaysian Super League Soccer Match, Research Journal of Internatıonal Studıes, 8: 132-140.
- Ø Athanasopoulou, Pinelopi; Douvis, John; Skourtis, George; Zafeiropoulou, Gioula; Siomkos, George; ASSIOURAS, Ioannis (2012). Investigating the Importance of Sports Facilities & Staff for Football Fans, African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 2(1).
- Ø Caro, L. M., & Garcia, J. A. M. (2009). Consumer satisfaction with a periodic reoccurring sport event and the moderating effect of motivations, Sport Marketing Quarterly, 16(2): 70-81.
- Ø DeSchriver, T. D. & Jensen P. E. (2002). Determinants of spectator attendance at NCAA Division II football contests, Journal of Sport Management, 16(4): 311 – 330.
- Ø Javanmardi, Ehsan & Noghondarian, Kazem (2011). A Study of Factors Affecting the Demand for Watching Football in Stadiums, Sport Management International Journal, 7(2): 5.
- Ø Jeffry, D. James, S. Ross, D. (2004). Comparing sport consumer motivations across multiple sports, Sport Marketing Quarterly, 13(1): 17-25.
- Ø Junk-uk won, and kaoru kitamura,(2006). Motivation factors affecting sport consumption behavior of k-league spectator, International journal of sport and health science, 4: 233-251.
- Ø Karkon, h; Mehdipoor, A; Kashef,M; Sifuriyan, M; Mohamadi, R (2014). Prioritization factors affecting presence of Tabriz Tractor Team audience in the Iran competitions league, Applied mathematics in Engineering, Management and Technology 2014, The special issue in Management and Technology(Feb. 2014)|: 233-240, www.amiemt-journal.com
- Ø Kim, S; Greenwell, C; Andrew, D. P. S; Lee, J; & Mahoney, D. F. (2009). An analysis of spectator motives in an individual combat sport: A study of mixed martial arts fans. Sport Marketing Quarterly, 17: 109-119.
- Ø Lim, H. T. & Kim, C. J. (2009). Effects of decision making factors of professional sports spectators on their repurchase intention. The Journal of Physical Education, 43 (6): 779-787.
- Ø Noll, R(2003). ‘The organization of sports leagues’, Oxford Review of Economic Policy, 19(4): 530-551.
- Ø 23. Pease, D. G., & Zhang, J. J. (2009). Socio-motivational factors affecting spectator attendance at professional basketball games, International Journal of Sport Management, 2: 31-59.
- Ø Raeisi, mojtaba& alam, shahram& khodayari, abas (2013). A comparision between affecting factors in football and volleyball spectator attendance study of saipa-alborz club, annals of Biological Research, 4(5): 56-61.
- Ø Rishe, P., & Mondello, M. (2004). Ticket price determination in professional sports: An empirical analysis of the NBA, NFL, NHL, and Major League Baseball, Sport Marketing Quarterly, 13(2): 104-112.
- Ø Yousof Al-Thibiti, (2004). A Scale Development for Sport Fan Motivation, Department of Sport Management, Recreation Management, and Physical Education, In partial fulfillment ofthe requirements for the degree of Doctor of Philosophy, Florida state university.
|