تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 748 |
تعداد مقالات | 7,112 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,245,893 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,899,552 |
بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی درس تربیتبدنی مدارس دوره ابتدایی | ||
مدیریت و توسعه ورزش | ||
مقاله 10، دوره 4، شماره 2، آذر 1394، صفحه 124-135 اصل مقاله (394.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ابراهیم صالحی عمران1؛ محمد جوادی پور* 2؛ سمیه محمدی زاد3 | ||
1عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران | ||
2عضو هیأت علمی دانشگاه تهران | ||
3کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی | ||
چکیده | ||
هدف: تحقیق حاضر، به بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی استان مازندران در سه حیطه شناختی، نگرشی و مهارتی پرداخته است. روششناسی این تحقیق توصیفی و به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری شامل معلمان تربیت بدنی استان مازندران و دانش آموزان چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان بابل بودند. از پرسشنامه، چکلیست مهارتی و آزمون استاندارد شده بست ایفرد برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است که اعتبار آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برابر با 96/0 r= و 95/0 r= تایید گردید. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یکطرفه، آزمونt یک نمونهای، آزمون t مستقل بهمنظور تعیین معنیدار بودن اختلاف بین گروهها و آزمون لون تحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان داد اهداف آموزشی درس تربیت بدنی دوره ابتدایی در سطح دانش کمتر از حد متوسط، در سطح مهارتی بیشتر از حد متوسط و در سطح نگرشی بالاتر از حد متوسط بوده است. نتیجهگیری: پیشنهاد میشود تا در مطالعات آتی، عوامل تحقق و عدم تحقق اهداف آموزشی در سه حیطه دانش، نگرش و مهارت در درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی بررسی شود. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت بدنی؛ آموزش ابتدایی؛ اهداف آموزشی؛ سطح دانش؛ سطح مهارت؛ سطح نگرش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,504 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,383 |