تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 742 |
تعداد مقالات | 7,033 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,108,595 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,800,277 |
بررسی تداوم قهرمانی مدالآوران نوجوان و جوان کشتی ایران در رده سنی بزرگسالان از دیدگاه مدیران و مربیان | ||
مدیریت و توسعه ورزش | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 2، آذر 1393، صفحه 49-61 اصل مقاله (178.19 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عباس خدایاری1؛ حمید قاسمی2؛ مهدی بابایی جعفری3؛ بهمن عسگری* 4؛ علی بابایی جعفری3 | ||
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج | ||
2استادیار دانشگاه پیام نور تهران | ||
3کارشناس ارشد تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد سلامی واحد کرج | ||
4مربی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی | ||
چکیده | ||
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تداوم قهرمانی مدالآوران نوجوان و جوان کشتی ایران در ردۀ سنی بزرگسالان از دیدگاه مدیران و مربیان این رشته است. روششناسی: نمونۀ آماری پژوهش حاضر شامل190 نفر از رئیسان هیأتهای کشتی استانها و مربیان فعال درجۀ یک و دو ایران میباشد. ابزار اندازهگیری تحقیق پرسشنامۀ محقق ساخته بود که شامل 34 سؤال در 5 حیطۀ تخصصی شامل حیطههای امکانات، مدیریت، آمادگی جسمانی، آسیبدیدگی و مسائل روانی بود. اعتبار صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 7 نفر از متخصصان رشته تربیتبدنی تأیید شد و پایایی آن در یک مطالعه راهنما روی 30 نفر از متخصصان با روش «آلفا کرونباخ» 80/0 به دست آمد. بهمنظور توصیف دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرمافزار SPSSو در سطح معناداری 05/0≥p استفاده شد. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد امکانات، مدیریت فدراسیون کشتی، آمادگی جسمانی، آسیبدیدگی و مسائل روحی و روانی به ترتیب بر عدم تداوم قهرمانی مدالآوران نوجوان و جوان کشتی ایران رده بزرگسالان کشتی از دیدگاه مدیران و مربیان تأثیرگذار هستند. نتیجهگیری: درنهایت، پیشنهاد میشود که مسئولان فدراسیون کشتی این حیطهها را برای تداوم قهرمانی مدالآوران نوجوان و جوان کشتی ایران در رده سنی بزرگسالان در اولویت قرار دهند. واژههای کلیدی: پرورش استعداد ورزشی، کشتیگیران نوجوان و جوان، موانع توسعۀ کشتی. | ||
کلیدواژهها | ||
پرورش استعداد ورزشی؛ کشتیگیران نوجوان و جوان؛ موانع توسعۀ کشتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,011 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,634 |