| تعداد نشریات | 32 |
| تعداد شمارهها | 814 |
| تعداد مقالات | 7,880 |
| تعداد مشاهده مقاله | 36,684,560 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,304,153 |
آموزش مجازی در دروس عملی رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی: چالشها و مشکلات | ||
| مدیریت و توسعه ورزش | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 اردیبهشت 1404 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی Released under (CC BY-NC 4.0) license I Open Access I | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22124/jsmd.2025.28825.2935 | ||
| نویسندگان | ||
| اکرم عبدلی1؛ اکبر جابری* 2؛ کوروش قهرمان تبریزی3 | ||
| 1کارشناسی ارشد مدیریت ورزش، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران. | ||
| 2دانشیار مدیریت ورزش، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران. | ||
| 3دانشیار مدیریت ورزش، دانشکدة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف: این پژوهش با هدف شناسایی چالشهای آموزش مجازی در دروس عملی مقطع کارشناسی رشته تربیتبدنی و علوم ورزشی انجام شده است. روششناسی: پژوهش حاضر به صورت یک مطالعه کیفی اکتشافی با استفاده از روش تحلیل تماتیک انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید حوزه علوم ورزشی و تربیتبدنی بودند که تجربه آموزش مجازی دروس عملی را داشتند. با توجه به ماهیت پژوهش، 12 نفر از اساتید به صورت هدفمند و تا رسیدن به اشباع نظری مورد مصاحبه قرار گرفتند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبه نیمهساختاریافته بود و برای بررسی پایایی و روایی از معیارهای گوبا و لینکن (1981) استفاده شد. تحلیل دادهها بر اساس روش شش مرحلهای براون و کلارک (2006) صورت گرفت. یافتهها: با تحلیل تماتیک دادهها، 134 کد، 9 تم فرعی و 4 تم اصلی شناسایی شد که تمهای اصلی پژوهش مشتمل بر عدم توسعه و بهروزرسانی، عدم تغییرپذیری و سازگاری، کیفیت محتوا و عدم حمایت و پشتیبانی بودند. نتیجهگیری: یافتههای پژوهش نشان داد که آموزش مجازی برای کارآمدی و اثربخشی بیشتر نیازمند ایجاد تغییرات قابلتوجه در ساختار و محتوای آموزشی در حوزه تربیتبدنی و علوم ورزشی میباشد. توجه به این تغییرات میتواند به بهبود آموزش مهارتهای ورزشی در بستر آموزش مجازی کمک نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش مجازی؛ چالشهای یادگیری؛ کارشناسی علوم ورزشی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 132 |
||