مدادی نانسا, الهه. (1403). شناسایی و رتبهبندی سیاستها و رویههای ورزش تربیتی در زمان بروز بحران ویروس کووید-19. فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 13(3), 108-126. doi: 10.22124/jsmd.2022.21520.2655
الهه مدادی نانسا. "شناسایی و رتبهبندی سیاستها و رویههای ورزش تربیتی در زمان بروز بحران ویروس کووید-19". فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 13, 3, 1403, 108-126. doi: 10.22124/jsmd.2022.21520.2655
مدادی نانسا, الهه. (1403). 'شناسایی و رتبهبندی سیاستها و رویههای ورزش تربیتی در زمان بروز بحران ویروس کووید-19', فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 13(3), pp. 108-126. doi: 10.22124/jsmd.2022.21520.2655
مدادی نانسا, الهه. شناسایی و رتبهبندی سیاستها و رویههای ورزش تربیتی در زمان بروز بحران ویروس کووید-19. فیزیولوژی و بیوتکنولوژی آبزیان, 1403; 13(3): 108-126. doi: 10.22124/jsmd.2022.21520.2655
شناسایی و رتبهبندی سیاستها و رویههای ورزش تربیتی در زمان بروز بحران ویروس کووید-19
دکتری مدیریت ورزش، گروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 تهران، ایران
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبهبندی سیاستها و رویههای ورزش تربیتی در زمان بروز بحران (نمونه موردی: شیوع ویروس کووید-19 در ایران) اجرا شد. روششناسی: روش پژوهش حاضر پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل خبرگان آگاه به موضوع پژوهش بودند که بر اساس انتخاب گلولهبرفی تعداد 21 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. به منظور اولویتبندی سیاستها و رویههای اجرایی در خصوص ورزش تربیتی با توجه به شیوع ویروس کووید-19 از روش تاپسیس استفاده شد. کلیه روند تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزار BT TopSis SoLver انجام گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد 18 سیاست و رویۀ اجرایی در خصوص ورزش تربیتی با توجه به شیوع ویروس کووید-19 شناسایی شد که سطحبندی آموزشهای ورزشی ارائه شده در رسانهها و فضای مجازی مهمترین سیاست؛ و استفاده از ورزشکاران محبوب جهت آموزش و مطابقت آموزشهای ورزشی با امکانات و فضاهای موجود ویژه تمامی گروهها و افراد، دیگر سیاست و رویههای اجرایی مهم در این خصوص بودند. نتیجهگیری: به نظر میرسد سطحبندی آموزشی در ورزش تربیتی سبب کاربردی نمودن آموزشهای مجازی میشود. ورزشکاران محبوب برای بسیاری از افراد نوجوان و جوان الگوهای مناسبی برای همانندسازی و درونیسازی محسوب میشوند و با توجه به نابرابریهای امکاناتی دانشآموزان، مطابقت آموزشها با شرایط و امکانات گروههای مختلف موجب تسهیل یادگیری خواهد شد. از این رو، توجه به این سیاستها و رویهها میتواند موفقیت آموزشهای مجازی و از راه دور در ورزش تربیتی را هموار نماید.
Medadi Nansa, E., Ghafouri, F., Shahlaee Bagheri, J., Keshkar S. (2022). Developing a model of social development through educational sport. New Trends in Sport Management, 9(35), 133-147 URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1794-fa.html. [In Persian]
Zhao, N., Zhou, X., Liu, B., & Liu, W. (2020). Guiding Teaching Strategies with the Education Platform during the COVID-19 Epidemic: Taking Guiyang No. 1 Middle School Teaching Practice as an Example. Science Insights Education Frontiers, 5(2), 531-539.