- احسانی پور عزت، علی اصغر؛ قلی پور، آرین؛ ندیرخانلو، سمیرا؛ (1389)، تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاری سازی دانش در دانشگاه تهران، فصلنامه علمی و پژوهشی سیاست علم و فناوری، شماره 4، ص 76 – 65.
- حبیب پور، کرم؛ صفری، رضا؛ (1388)، "راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی"، نشر لویه، چاپ دوم، پاییز، ص 356 – 304.
- حسنقلی پور، حکیمه؛ قلی پور، آرین؛ محمدی، مهدی؛ روشندل اربطانی، طاهر؛ (1389)، الزامات، ضرورت ها و مکانیزم های تجاری سازی دانش در دانشکده های مدیریت، مدیریت بازرگانی، دوره 2، شماره 6، ص 60 – 41.
- دستوم، صلاح؛ رمضانی نژاد، رحیم؛ بنار، نوشین؛ رسولی، رحیم، (1392)، بررسی تعامل بین محیط آکادمیک و صنعت ورزش ایران بر اساس تحلیل اسناد و ساختار، پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره 2، شماره 2 (6)، ص 91-108.
- سلجوقی، خسرو، (1385). پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری یکی از زیرساخت های دسترسی به جهان، سومین کنگره بین المللی همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، جلد4، ص 36-48.
- شمس، ناصر؛ افضلان، فریده؛ (1383)، شرکت های تجاری دانشگاهی بستری برای توسعه استقلال دانشگاه ها، فصلنامه رهیافت، مرکز تحقیقات سیاست های علمی کشور، شماره 34، ص 52 – 42.
- صفا، لیلا؛ حجازی، سید یوسف؛ حسینی، سید محمود؛ رضوانفر، احمد؛ (1392)، طراحی مدل اندازه گیری شاخص های تجاری سازی فناوری نانو در بخش کشاورزی ایران، توسعه کارآفرینی، دوره ششم، شمار دوم، ص 194 – 175.
- عباسی، حسین؛ فروزنده، لطف الله؛ (1393)، شناسایی و تبیین عوامل تعیین کننده در تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی با استفاده از الگوی سه شاخگی، فصلنامه علمی-پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال دوم، شماره 4، ص 46-33.
- فراهانی، ابوالفضل؛ گودرزی، محمود؛ عزیزیان کهن، نسرین؛ احمدی، علی اکبر، (1388). نقش سرفصل و محتوای دروس تربیت بدنی در کارآفرینی دانش آموختگان این رشته، مدیریت ورزشی، شماره 1، ص 203-223.
- هاشم نیا، شهرام؛ (1388)، بررسی تاثیر تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی بر تنوع بخشی منابع مالی دانشگاه ها و دانشکده های صنعتی کشور، رساله دکتری، دانشگاه شهید بهشتی، ص 7-3.
- یعقوبی، حسن؛ چیذری، محمد؛ حسینی، سید محمود؛ شریف زاده، ابوالقاسم؛ (1394)، راهبرد های تجاری سازی یافته های تحقیقات دانشگاهی در صنایع غذایی، فصلنامه علوم و صنایع غذایی، شماره 49، دوره 12، ص 208-197.
- Ø Bok, D. (2003). Roots of commercialization, Universities in the Marketplace: The commercialization of higher education. Princeton University Press, 1-17.
- Ø Cao ,Y., Zhao, L., Chen, R., (2009). Institutional structure and incentives of technology transfer: Some new evidence from Chinese universities, Journal of Technology Management, 4(1),67-84
- Ø Cao, C., Richard P. A., Parker, R., (2013), Research is high and the market is far away: Commercialization of nanotechnology in China, Technology in Society, 35, 55–64.
- Ø Etzkowitz, H. (1998). The norms of entrepreneurial science: cognitive effects of the new university–industry linkages, Research Policy, 27: 823–33.
- Ø Etzkowitz, H., Leydesdorff, L., (2000), The dynamics of innovation: from National Systems and ‘‘Mode 2’’ to a Triple Helix of university– industry–government relations, Research Policy , 29, 109–123.
- Ø Etzkowitz, H., Webster, A., Gebhardt, C., Regina, B., & Terra, C. (2000), The future of the university and the university of the future: evolution of ivory tower to entrepreneurial paradigm, Research Policy, 29, 313–330.
- Ø Etzkowitz, H. (2003). Research groups as ‘quasi-firms’: the invention of the entrepreneurial university, Research Policy, 32: 109–21.
- Ø Galushko, V., & Sagynbekov, K. (2014), Commercialization of university research in Canada: What can we do better. International Journal of Business Administration, 5(5),1-13.
- Ø Kitson, A., Ahmed, L.B., Harvey, G., Seers, K., & Thompson, D.R. (1996), From research to practice: One organizational model for promoting research-based practice. Journal of Advanced Nursing, 23(3), 430-440.
- Ø Perkmann, M., Tartari k.V., McKelveyb, M. & et all, (2013), Academic engagement and commercialization: A review of the literature on university–industry relations, Research Policy, 42, 423– 442.
- Ø Rasmussen, E., Moen, Q. & Gulbrandsen, M. (2006), Initiatives to promote commercialization of university knowledge, Technovation, 26: 518–33.
- Ø Santesso, N., & Tugwell, P. (2006), Knowledge translation in developing countries. Journal of Contain Educe Health Prof, 26(1), 87-96.
- Ø Sediqi, J., Majdzadeh, S. R., Nejat, S., & Yazdani, K. (2007), Designing a knowledge translation Model for the Utilization of Research Results. Monitoring Quarterly, 7 (1), 35 -47. Retrieved from http://www.sid.ir.
- Ø Wu, Y., Welch, E. W., & Huang, W. L. (2015), Commercialization of university inventions: Individual and institutional factors affecting licensing of university patents. Technovation, 36-37, 12-25.
|