تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 748 |
تعداد مقالات | 7,112 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,246,056 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,899,763 |
مدل سازی عددی دیوار مصالح بنایی تحت بارگذاری چرخهای داخل صفحه با استفاده از مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده و بررسی اثر پارامترهای مختلف در آن | ||
تحقیقات بتن | ||
مقاله 2، دوره 11، شماره 4 - شماره پیاپی 24، دی 1397، صفحه 17-32 اصل مقاله (2.73 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22124/jcr.2018.5612.1119 | ||
نویسندگان | ||
امیر حسین کریمی* 1؛ محمد سعید کریمی2؛ علی خیرالدین3؛ عبدالعظیم امیر شاه کرمی4 | ||
1دکتری/دانشگاه سمنان | ||
2استادیار/دانشکده عمران دانشگاه سمنان | ||
3استاد/دانشکده عمران دانشگاه سمنان | ||
4استادیار/دانشکده عمران دانشگاه امیر کبیر | ||
چکیده | ||
در این تحقیق بررسی پارامتریک بر روی معیار پلاستیسیته بتن آسیب دیده که برای مدل سازی بتن و سایر مواد ترد و شکننده در نرم افزار آباکوس میباشد انجام شده است. از این معیار برای شبیه سازی دیوار مصالح بنایی تحت بارگذاری چرخهای داخل صفحه استفاده شده است. در ابتدا معادلات این روش ارائه شده و سپس از این معیار برای شبیه سازی یک دیوار مصالح بنایی که نتایج آزمایشگاهی آن در دسترس میباشد استفاده شده است. ابعاد دیوار بررسی شده 195×1500×1720 میلی متر (ضخامت×ارتفاع×طول) بوده که تحت بارگذاری چرخهای داخل صفحه قرار گرفته است. اثر پارامترهایی همچون زاویه اتساع، کرنش ترک خورگی، آسیب، بازیابی سختی، تنش ترک خورگی و غیره بررسی شده و نحوه تأثیر هر یک از آنها در منحنی چرخهای بار-تغییر مکان دیوار مصالح بنایی ارائه شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که معیار پلاستیسیته بتن آسیب دیده قادر به شبیه سازی دیوار مصالح بنایی تحت بارگذاری چرخهای میباشد. بررسی پارامتریک انجام شده درک قابل توجهی در زمینه تأثیر هر کدام از آنها در منحنی چرخهای بار-تغییر مکان حاصل از شبیه سازی عددی ارائه میدهد همچنین این معیار قادر به شبیه سازی اثر جمع شدگی (پینچینگ) در منحنی چرخهای بار-تغییر مکان نمیباشد و برای مواردی که اثر جمع شدگی در آن زیاد نمیباشد قابل اطمینان میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده؛ دیوار مصالح بنایی؛ مدل سازی عددی؛ بارگذاری چرخه ای؛ رفتار غیر خطی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,251 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,194 |