
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 805 |
تعداد مقالات | 7,716 |
تعداد مشاهده مقاله | 35,395,364 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,840,167 |
طراحی الگوی حرفه ای سازی ورزش دانش آموزی با رویکرد معادلات ساختاری | ||
مدیریت و توسعه ورزش | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 مرداد 1404 اصل مقاله (808.03 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی Released under (CC BY-NC 4.0) license I Open Access I | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22124/jsmd.2025.31035.3004 | ||
نویسندگان | ||
سعید عبدی* 1؛ رحیم رمضانی نژاد2؛ حمیدرضا گوهررستمی3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزش، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران | ||
2استاد مدیریت ورزش، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران | ||
3دانشیار مدیریت ورزش، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش، طراحی الگوی حرفه ای سازی ورزش دانش آموزی بود .از نظر هدف کاربردی، از حیث ماهیت توصیفی- همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش همه مدیران،کارشناسان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش وفدراسیون ورزش دانش آموزی کشور واستان ها ومعلمان تربیت بدنی بودند.نمونة آماری به تعداد قابل کفایت جهت مدلسازی معادلات ساختاری(369 نفر) انتخاب ونظرخواهی شدند.به منظور جمع آوری داده ها ازپرسشنامة محقق ساخته استفاده شدکه روایی صوری آن توسط 15 صاحب نظر تأیید شد.پایایی این ابزار با آزمون آلفای کرونباخ(99/0) و پایایی ترکیبی آن نیز تایید شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها و بررسی برازش مدل از مدلسازی معادلات ساختاری در نرم افزارهای PLS4 وSPSS26 استفاده شد.نتایج نشان داد که اثر فرصت های حرفه ای سازی والزامات حرفه ای سازی برمدیریت حرفه ای سازی، مستقیم،مثبت ومعنی داراست.اثرمدیریت حرفه ای سازی برتوانمندسازی سرمایه انسانی و بهینه سازی منابع، مستقیم، مثبت ومعنی داربود ولی برمتغیرکارآمدسازی بین سازمانی بطورمستقیم اثرنداردهمچنین اثرتوانمندسازی سرمایه انسانی وبهینه سازی منابع برکارآمدسازی بین سازمانی، مستقیم،مثبت ومعنی دار میباشد. اثرکارآمدسازی بین سازمانی بربرنامه های سلامت وتندرستی،آموزش ویادگیری و برگزاری رویدادها نیزمستقیم، مثبت ومعنی دار بود وهمچنین اثرمتغیرهای برنامه های سلامت،آموزش ویادگیری و برگزاری رویدادها برپیشرفت حرفه ای، مستقیم، مثبت ومعنی داراست.باتوجه به ظرفیت هایی که در ورزش دانش آموزی وجود دارد و شناخت مسیرهای حرفه ای سازی،می توان برنامه هاوفعالیت های مختلف درورزش دانش آموزی را ازیک سطح معمولی به سطح پیشرفته سوق دادوسبب رشدو پیشرفت حرفه ای ورزش دانش آموزی شد. | ||
کلیدواژهها | ||
حرفه ای سازی؛ ورزش دانش آموزی؛ معلمان تربیت بدنی؛ کارآمدسازی بین سازمانی؛ توانمندسازی سازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 6 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4 |