
تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 769 |
تعداد مقالات | 7,347 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,777,354 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,155,744 |
ارائه مدل مفهومی عوامل اثرگذار بر آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها (مطالعه دانشجویان علوم ورزشی) | ||
مدیریت و توسعه ورزش | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 اسفند 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22124/jsmd.2025.24685.2809 | ||
نویسندگان | ||
مهرناز سبزمیدانی1؛ وحید شجاعی* 2؛ محمد حامی3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. | ||
2گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف: مطالعه حاضر با هدف ارائه مدل مفهومی عوامل اثرگذار بر آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها (مطالعه دانشجویان علوم ورزشی) انجام شده است. روششناسی: روش پژوهش از نوع کیفی و به روش داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیات علمی دانشکدههای مدیریت کارآفرینی دانشگاههای دولتی، اعضای هیات علمی دانشکدههای علوم ورزشی دانشگاههای دولتی سراسر کشور با تخصص کارآفرینی، اعضا و مدرسین ویژه و منتخب کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان و کارآفرینان منتخب ورزشی کشور بودند. نمونه گیری به روش گلوله برفی تعیین شد. جمع آوری داده ها از منابع کتابخانه ای و پژوهش های پیشین و مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده گردید. در ادامه از تعداد 19 نفر از خبرگان مصاحبه شد که در نفر 15 به اشباع نظری رسید. سپس داده های مصاحبه توسط نرم افزار مکس کیودا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: بر اساس نتایج حاصل از پژوهش، رویکرد ها در بخش شرایط علّی (رفتاری، مبتنی بر کسب و کار، خلاقیت مداری، توسعه نیروی انسانی، کیفیت)، در بخش شرایط زمینه ای (ارتباطی، توسعه و تمرکز، اجتماعی)، در بخش راهبردها (استراتژیک، پایدار، سازمانی)، در بخش شرایط مداخله گر (فردی، عملکردی) و در بخش پیامدها (فردی، سازمانی، اجتماعی) استخراج گردید. نتیجهگیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش می توان نتیجه گیری نمود که برنامهها باید به سمت خلاقیت و نوآوری سوق داده شوند و با تلفیق دانش نظری و عملی مرتبط با کارآفرینی ورزشی در نهایت از دانشگاه دانش محور به دانشگاه کارآفرین حرکت کنند. | ||
کلیدواژهها | ||
"کارآفرینی"؛ "آموزش کارآفرینی ورزشی"؛ "دانشگاه کارآفرین" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |