| تعداد نشریات | 32 |
| تعداد شمارهها | 814 |
| تعداد مقالات | 7,878 |
| تعداد مشاهده مقاله | 36,681,191 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,302,959 |
تأثیر لایه تقویتی بر خواص مکانیکی و دوامی روسازیهای بتن غلتکی مرکب حاوی مواد مکمل سیمانی | ||
| تحقیقات بتن | ||
| مقاله 2، دوره 12، شماره 3 - شماره پیاپی 27، مهر 1398، صفحه 17-28 اصل مقاله (1.1 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22124/jcr.2019.7811.1207 | ||
| نویسندگان | ||
| شهریار عبداله زاده1؛ محمود نیلی* 2 | ||
| 1دانشجوی دکتری سازه، گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا | ||
| 2دانشیار، گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا | ||
| چکیده | ||
| چکیده علیرغم کاهش هزینه اجرا، نگهداری و ترمیم بتنهای غلتکی در رویههای راه استفاده از این نوع بتن به علت ایجاد آلودگی صوتی ناشی از زبری لایه سطحی آن در بزرگراهها با محدودیت مواجه است . در تحقیق حاضر اضافه کردن لایه سطحی بر روی بتن غلتکی جهت استفاده در بزرگراهها پیشنهاد شده است. آزمونههای بتن غلتکی با و بدون روکش تحت اثر سیکلهای یخ زدن و آب شدن در مجاورت نمکهای یخزدا قرارگرفتهاند. پس از اعمال سیکلها آزمونههای بتنی و مرکب تحت آزمایش های مقاومت فشاری، دوام، کشش غیرمستقیم و همچنین برش سطح مورب قرارگرفتهاند. همچنین از سرباره و دوده سیلیسی بهعنوان جایگزین بخشی از سیمان در تعدادی از آزمونهها استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که سرباره بهتنهایی باعث افت دوام و مقاومت فشاری در همه سنین است؛ اما با افزودن دوده سیلیسی بهبود دوام و مقاومت فشاری حتی در سنین کوتاهمدت نیز حاصل میگردد. اعمال شرایط ذوب و انجماد در حضور نمکهای یخزدا، اتصال لایهها را در آزمونههای مرکب بتن غلتکی- آسفالت حدود 12 درصد و بتن غلتکی- بتن هوادار را حدود 10 درصد کاهش داده است | ||
| کلیدواژهها | ||
| بتن غلتکی روسازی؛ مقاومت فشاری؛ سیکلهای یخ زدن و آب شدن؛ مواد مکمل سیمانی؛ روسازی مرکب | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,066 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 796 |
||