| تعداد نشریات | 32 |
| تعداد شمارهها | 814 |
| تعداد مقالات | 7,880 |
| تعداد مشاهده مقاله | 36,684,542 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,304,139 |
بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی درس تربیتبدنی مدارس دوره ابتدایی | ||
| مدیریت و توسعه ورزش | ||
| مقاله 10، دوره 4، شماره 2، آذر 1394، صفحه 124-135 اصل مقاله (903.25 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی Released under (CC BY-NC 4.0) license I Open Access I | ||
| نویسندگان | ||
| ابراهیم صالحی عمران1؛ محمد جوادی پور* 2؛ سمیه محمدی زاد3 | ||
| 1عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران | ||
| 2عضو هیأت علمی دانشگاه تهران | ||
| 3کارشناسی ارشد برنامهریزی آموزشی | ||
| چکیده | ||
| هدف: تحقیق حاضر، به بررسی میزان تحقق اهداف آموزشی درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی استان مازندران در سه حیطه شناختی، نگرشی و مهارتی پرداخته است. روششناسی این تحقیق توصیفی و به شکل میدانی اجرا شده است. جامعه آماری شامل معلمان تربیت بدنی استان مازندران و دانش آموزان چهارم و پنجم ابتدایی شهرستان بابل بودند. از پرسشنامه، چکلیست مهارتی و آزمون استاندارد شده بست ایفرد برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است که اعتبار آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برابر با 96/0 r= و 95/0 r= تایید گردید. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس یکطرفه، آزمونt یک نمونهای، آزمون t مستقل بهمنظور تعیین معنیدار بودن اختلاف بین گروهها و آزمون لون تحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان داد اهداف آموزشی درس تربیت بدنی دوره ابتدایی در سطح دانش کمتر از حد متوسط، در سطح مهارتی بیشتر از حد متوسط و در سطح نگرشی بالاتر از حد متوسط بوده است. نتیجهگیری: پیشنهاد میشود تا در مطالعات آتی، عوامل تحقق و عدم تحقق اهداف آموزشی در سه حیطه دانش، نگرش و مهارت در درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی بررسی شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تربیت بدنی؛ آموزش ابتدایی؛ اهداف آموزشی؛ سطح دانش؛ سطح مهارت؛ سطح نگرش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,651 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,524 |
||